TENTANG SAYA

Foto saya
Saya dalah seorang hamba Allah yang diberi nama SITI FATIMATU ZAHRAH BT HJ HUSSIN. Saya dilahirkan dan dibesarkan di kota tinggi johor.Dilahirkan dalam keluarga yang bersifat penyayang tetapi mendapat didikan yang tegas daripada ibu dan dimanjakan oleh ayah.Saya seorang yang berpewatakan sederhana tetapi kaya dengan budi bahasa.Saya baru ditugaskan di sekolah rendah agama bersepadu kota tinggi johor atau lebih dikenali dengan nama SRAB.Saya sudah berkahwin dan memiliki seorang cahaya mata yang comel...NUR ADIBAH AUNI adalah permata hati saya yang amat disayangi.

Ahad

JULAI


Kota Tinggi. 11 Julai 2009. Seramai tiga orang murid SRABKT akan mewakili sekolah dan Zon dua ke Pertandingan Tilawah Al-Quran Murid-murid Sekolah Agama Kerajaan Johor Peringkat Daerah Kota Tinggi yang bakal diadakan pada 13 Julai ini bertempat di Bandar Tenggara. Mereka adalah adik Nor Insyirah bt Hj Norhuda dari 3 Jannatul Firdaus, Mohd Syukri Abd Rahman dari 5 Jannatul Firdaus dan Afi Azim dari 2 Jannatul Firdaus yang masing-masing akan mewakili kategori Seni Khat, Tahfiz Tahap 1 dan Kuiz Darjah Dua.

Sejak memenangi pertandingan peringkat zon yang lalu, ketiga-tiga mereka telah menjalani latihan yang khusus bagi menghadapi pertandingan minggu depan. Menurut Guru Besar, Ustaz Adanan bin Bahari, SRAB sepatutnya menghantar satu lagi wakil iaitu adik Abdul Rais dari 6 Jannatul Firdaus yang menarik diri pada saat akhir. " Rais sepatutnya mewakili kita dalam kategori Syarahan Bahasa Arab, tetapi apakan daya beliau terpaksa menarik diri untuk memberi perhatian kepada peperiksaan UPSR beberapa minggu lagi", katanya dalam nada kecewa.

Pertandingan minggu depan juga mencatat sejarah tersendiri apabila salah seorang guru SRAB, Ustaz Shahrulnizam bin Salimon (gambar) telah diberi mandat untuk menjadi juruacara pada majlis tersebut. Beliau ketika ditemui berkata sudah bersedia dan berharap majlis yang bakal dikendalikannya nanti akan berjalan dengan lancar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan